DOBÓR REPERTUARU

  • Collage różnorodności – jak i gdzie samodzielnie szukać tekstów, jak tworzyć collage różnorodności.
  • Adaptacja tekstu – jak wybrać dobry fragment, jak podkręcić dynamikę tekstu i dopasować go do swojego temperamentu. 
  • Inspiracje – przejrzysz testy wybrane i mówione przez inne osoby.

PRACA Z TEKSTEM

Meisner, Stanisławski, Grotowski czy może wszystko razem?

  • Podtekst – co masz do powiedzenia między słowami.
  • Trójdźwięk emocji zamiast „brazylii”.
  • Tajemnicze T.
  • Tabela pogłębiania postaci.
  • Rola samogłosek, rola spółgłosek w interpretacji.
  • Kontrapunkt.

SZTUKA INTERPRETACJI

„Zamiast ustawiać tekst, poszukaj siebie”

  • Flashback – znasz tekst na pamięć, nie ucząc się go w sposób szkolny.
  • Fraza.
  • Zigzag – kolejne stopnie opowieści.
  • NAOS – jedna z najważniejszych umiejętności! 
  • Głęboko i szeroko.
  • Sztuka obserwacji i małpowanie.
  • Intencja.
  • Komunikacja niewerbalna.

MÓWIENIE HIPNOTYCZNE

„Nieważne co jest zapisane w tej linijce, ale co się pomiędzy tymi linijkami zdarza”

  • Fenomen PP.
  • FLOW: łapanie kontaktu, uruchomienie przepływu, słowa po a nie przed, omijanie kanciastej odtwórczej interpretacji lewopółkulowej, 100% oddania, czysta przyjemność.
  • Bajka versus kołysanka.
  • Słowa, obrazy, emocje.
  • Płynność wypowiedzi.
  • Ciało, które tańczy w rytm słów.

ZADANIA AKTORSKIE

„Niech twój potwór będzie większy niż twój wstyd”

  • Nie myśl, działaj.
  • Raz, dwa, trzy, nieskończoność.
  • Suspens.
  • PP – wychodzenie z prywatności, pokonywanie wstydu, pójście na całość.
  • Gadżety aktorskie – urocze drobiazgi do wyćwiczenia.
  • Improwizacja – wyjdź z ramy komfortu.

PRACA Z GŁOSEM

„Gdy połączysz górę z dołem, zaryczysz jak lew”

  • Głos z przepony.
  • Tony, tony, tony tonów.
  • Puszczaj zamiast pchać.
  • Oddech to moc.

„A do czego jest dana rura…?”

INTELIGENCJA EMOCJONALNA

„Otworzyć się, nazwać swoje emocje, panować nad nimi, pozwolić im płynąć, pozostać w skupieniu obserwatora”

  • Wyrażanie emocji i oddech.
  • Podstawowe emocje.
  • Połączenia emocjonalne.
  • Kontrasty emocji.
  • Wędrowanie po ścieżkach emocjonalnych.
  • Emocje w ciele.
  • Emocje w komunikacji niewerbalnej.
  • Wyrażanie emocji poprzez pytania do WD (wrażliwość).
  • Dynamika emocji.
  • Wywołanie dowolnego stanu – Tabela pytań do Wrażliwości.
  • Pole serca i świat uczuć.

PEWNOŚĆ SIEBIE I ELOKWENCJA

„Nie masz robić tego lepiej, masz robić to inaczej, po swojemu”

  • Swobodne mówienie o sobie.
  • Odpowiadanie na pytania w stresie.
  • Instynkt – ”Nie”, które daje prawdziwe “Tak”.
  • Pole osobiste – czuć swoją siłę i energię.
  • Istnienie – każda historia jest historią jakiejś miłości.

SIŁA PRZEBICIA

„Tu gdzie mnie nie ma nie ma też nadziei, na najmniejszy pozytywny obrót moich spraw…” G. Turnau „Pamięć”

  • Trzymanie uwagi.
  • Intensywność.
  • Być od stóp do głów.
  • Siła spojrzenia.
  • Koncentracja.
  • Mindfulness.
  • Pięć poziomów Świadomości.
  • „Gorące krzesło” – coraz łatwiejszy sprawdzian.

ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA

„Wszystko zaczyna się od impulsu w kręgosłupie i miednicy!”
J. Grotowski

  • Skupienie – skanowanie ciała.
  • Kodowanie emocji w ciele.
  • Bioenergetyka.
  • Sygnały słabości i siły.
  • Uziemienie.
  • Dzikość.
  • PP – pozwolić ciału na działanie.
  • Medytacja dynamiczna Osho.

TRÓJKĄT OSOBOWOŚCI

„Zrozumieć i zagrać swój potencjał”
„Poznaj typy osobowości a zostaniesz jasnowidzem”

  • Typy osobowości.
  • Twój trójkąt osobowości – określenie mocnych i słabych stron oraz temperamentu.
  • Budowanie postaci na bazie 4 podstawowych potrzeb.
  • Dobieranie tekstu do swojej osobowości.
  • „Trójkąt osobowości – zrozumieć i zagrać swój potencjał”.