DOBÓR REPERTUARU
- Collage różnorodności – jak i gdzie samodzielnie szukać tekstów, jak tworzyć collage różnorodności.
- Adaptacja tekstu – jak wybrać dobry fragment, jak podkręcić dynamikę tekstu i dopasować go do swojego temperamentu.
- Inspiracje – przejrzysz testy wybrane i mówione przez inne osoby.
PRACA Z TEKSTEM
Meisner, Stanisławski, Grotowski czy może wszystko razem?- Podtekst – co masz do powiedzenia między słowami.
- Trójdźwięk emocji zamiast „brazylii”.
- Tajemnicze T.
- Tabela pogłębiania postaci.
- Rola samogłosek, rola spółgłosek w interpretacji.
- Kontrapunkt.
SZTUKA INTERPRETACJI
„Zamiast ustawiać tekst, poszukaj siebie”- Flashback – znasz tekst na pamięć, nie ucząc się go w sposób szkolny.
- Fraza.
- Zigzag – kolejne stopnie opowieści.
- NAOS – jedna z najważniejszych umiejętności!
- Głęboko i szeroko.
- Sztuka obserwacji i małpowanie.
- Intencja.
- Komunikacja niewerbalna.
MÓWIENIE HIPNOTYCZNE
„Nieważne co jest zapisane w tej linijce, ale co się pomiędzy tymi linijkami zdarza”- Fenomen PP.
- FLOW: łapanie kontaktu, uruchomienie przepływu, słowa po a nie przed, omijanie kanciastej odtwórczej interpretacji lewopółkulowej, 100% oddania, czysta przyjemność.
- Bajka versus kołysanka.
- Słowa, obrazy, emocje.
- Płynność wypowiedzi.
- Ciało, które tańczy w rytm słów.
ZADANIA AKTORSKIE
„Niech twój potwór będzie większy niż twój wstyd”- Nie myśl, działaj.
- Raz, dwa, trzy, nieskończoność.
- Suspens.
- PP – wychodzenie z prywatności, pokonywanie wstydu, pójście na całość.
- Gadżety aktorskie – urocze drobiazgi do wyćwiczenia.
- Improwizacja – wyjdź z ramy komfortu.
PRACA Z GŁOSEM
„Gdy połączysz górę z dołem, zaryczysz jak lew”- Głos z przepony.
- Tony, tony, tony tonów.
- Puszczaj zamiast pchać.
- Oddech to moc.
„A do czego jest dana rura…?”
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
„Otworzyć się, nazwać swoje emocje, panować nad nimi, pozwolić im płynąć, pozostać w skupieniu obserwatora”- Wyrażanie emocji i oddech.
- Podstawowe emocje.
- Połączenia emocjonalne.
- Kontrasty emocji.
- Wędrowanie po ścieżkach emocjonalnych.
- Emocje w ciele.
- Emocje w komunikacji niewerbalnej.
- Wyrażanie emocji poprzez pytania do WD (wrażliwość).
- Dynamika emocji.
- Wywołanie dowolnego stanu – Tabela pytań do Wrażliwości.
- Pole serca i świat uczuć.
PEWNOŚĆ SIEBIE I ELOKWENCJA
„Nie masz robić tego lepiej, masz robić to inaczej, po swojemu”- Swobodne mówienie o sobie.
- Odpowiadanie na pytania w stresie.
- Instynkt – ”Nie”, które daje prawdziwe “Tak”.
- Pole osobiste – czuć swoją siłę i energię.
- Istnienie – każda historia jest historią jakiejś miłości.
SIŁA PRZEBICIA
„Tu gdzie mnie nie ma nie ma też nadziei, na najmniejszy pozytywny obrót moich spraw…” G. Turnau „Pamięć”- Trzymanie uwagi.
- Intensywność.
- Być od stóp do głów.
- Siła spojrzenia.
- Koncentracja.
- Mindfulness.
- Pięć poziomów Świadomości.
- „Gorące krzesło” – coraz łatwiejszy sprawdzian.
ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA
„Wszystko zaczyna się od impulsu w kręgosłupie i miednicy!”J. Grotowski
- Skupienie – skanowanie ciała.
- Kodowanie emocji w ciele.
- Bioenergetyka.
- Sygnały słabości i siły.
- Uziemienie.
- Dzikość.
- PP – pozwolić ciału na działanie.
- Medytacja dynamiczna Osho.
TRÓJKĄT OSOBOWOŚCI
„Zrozumieć i zagrać swój potencjał”„Poznaj typy osobowości a zostaniesz jasnowidzem”
- Typy osobowości.
- Twój trójkąt osobowości – określenie mocnych i słabych stron oraz temperamentu.
- Budowanie postaci na bazie 4 podstawowych potrzeb.
- Dobieranie tekstu do swojej osobowości.
- „Trójkąt osobowości – zrozumieć i zagrać swój potencjał”.